فصل تگرگ: چگونه از آسیب دیدن خودرو در کلرادو جلوگیری کنیم



دنور (KDVR) – فصل تگرگ در کلرادو به سرعت نزدیک می شود. اکنون زمان مناسبی برای برنامه ریزی برای جلوگیری از خسارات پرهزینه احتمالی تگرگ است.

بر اساس گزارش مرکز آب و هوای دانشگاه ایالتی کلرادو، آب و هوای دنور معمولاً باعث افزایش تگرگ در اواخر آوریل تا اوایل ماه مه می شود و روزهای اوج تگرگ شدید در اوایل تا اواسط ژوئن رخ می دهد.

در حالی که بعید است که دنور تا پایان تابستان دوباره شاهد برف باشد، ایده خوبی است که یک بیل برفی را در دسترس داشته باشید زیرا امکان بارش تگرگ شخم زن در طول تابستان وجود دارد.

سال گذشته تگرگ به قطر 4 اینچ در اوایل ماه می بارید.

اسکایلر مک کینلی، سخنگوی AAA به FOX31 گفت که کلرادو «خیر. 2.، گاهی اوقات در مورد خسارت تگرگ به خودروها و خانه های ما، سرانه شماره 1 است.

مک کینلی گفت تگرگ می تواند هزاران دلار خسارت مالی به خصوص خودروها وارد کند. به همین دلیل توصیه می‌کند قبل از اینکه تگرگ به تهدید بزرگ‌تری تبدیل شود، برنامه‌ریزی کنید.

نکاتی برای جلوگیری از خسارت تگرگ به خودروها

تگرگ می تواند باعث آسیب به خودروها شود، از فرورفتگی های بی ضرر اما آزاردهنده در بدنه خودرو که می تواند ارزش آن را کاهش دهد، تا شیشه های شکسته، که می تواند خطرناک و به ویژه برای خودروهای جدید با شیشه جلویی پیشرفته باشد.

مک کینلی گفت که خسارت تگرگ به طور متوسط ​​بین 1000 تا 3000 دلار است.

پارک کردن زیر نوعی پوشش بهترین راه برای محافظت از خودروی شما در برابر آسیب تگرگ است، اما همیشه هنگام برخورد تگرگ گزینه مناسبی نیست.

این چیزی است که مک کینلی گفت که با آن برخورد کرده است، و به عنوان یک نماینده AAA، او گفت که خسارت تگرگ یکی از آخرین چیزهایی است که برای ماشینش می خواهد، بنابراین او این نکات را ارائه کرد.

پیش بینی آب و هوا را دنبال کنید

اولین قدم برای آماده شدن برای تگرگ، تماشای پیش بینی است.

مک کینلی گفت که زمانی که در نزدیکی کاپیتول هیل زندگی می کرد، اسکله اتومبیل نداشت و مجبور بود بیرون پارک کند، بنابراین پیش بینی آب و هوای دنور را به دقت زیر نظر داشت تا بداند تگرگ کجا و کی می آید.

می‌توانید برای دریافت هشدار درباره زمان آمدن تگرگ از طریق برنامه Pinpoint Weather ثبت‌نام کنید. تیم Pinpoint Weather پیش بینی را چندین بار در روز به روز می کند، بنابراین شما همیشه می توانید پیش بینی آب و هوای دنور را برای اطلاعات به روز بررسی کنید.

در اینجا برخی از منابع مفید دیگر برای اطلاعات مهم آب و هوا آورده شده است:

بدانید نزدیکترین پارکینگ یا سرپوش کجاست

اگر تگرگ در پیش بینی باشد، مک کینلی توصیه می کند که بدانید نزدیک ترین پناهگاه کجاست.

مک کینلی گفت: «من طوفان را می دیدم، به سمت ماشینم می دویدم، ماشینم را در یک گاراژ سرپوشیده در جایی پارک می کردم. “این بهترین کاری است که می توانید انجام دهید.”

او توصیه می‌کند که بدانید نزدیک‌ترین پارکینگ‌ها کجا هستند تا در صورت نیاز بتوانید تحت پوشش قرار بگیرید. او گفت که گاراژها و کارواش‌ها بهترین دوستان او در هنگام نیاز به پوشش بودند، و او زیر پوشش منتظر طوفان بود، زیرا تگرگ معمولاً تمام روز دوام نمی‌آورد.

قبل از بارش تگرگ، ماشین خود را بپوشانید

دریافت پوشش ممکن است همیشه راحت نباشد، اما خوشبختانه کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از آسیب تگرگ، اتومبیل خود را بپوشانید.

مک‌کینلی گفت که هر کسی می‌تواند روکش‌های مخصوص خودرو را پیدا کند که می‌توان آن‌ها را آنلاین خریداری کرد و خاطرنشان کرد که بسیاری از تولیدکنندگان خودرو گزینه‌های پوشش را ارائه می‌دهند.

من می گویم اگر هر روز از ماشین خود برای پوشیدن و درآوردن محافظ تگرگ استفاده کنید، می تواند آزاردهنده باشد. اما اگر مانند من در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که زیاد از خودروی خود استفاده نمی‌کنید، جایگزینی عالی برای ایمن نگه داشتن خودرویتان در زمانی که در آنجا پارک است، است.

به عنوان آخرین راه، مک کینلی گفت که می داند مردم اغلب اتومبیل های خود را با چیزهای دیگر می پوشانند.

“من همه چیز را دیدم – حوله ها، جعبه های مقوایی. من دیده ام که مردم تخته سه لا می گیرند. دیدم که خاک گلدان می گیرند. شما آن را نام ببرید.» او گفت.

در اینجا مواردی وجود دارد که مک کینلی برای پوشش وسیله نقلیه خود توصیه می کند:

  • پتو تگرگ
  • پتوهای متحرک
  • فرش و فرش کف
  • حوله
  • لایه های پتوهای قدیمی/آشغالی

وی همچنین خاطرنشان کرد که بسته بودن شیشه خودروها می تواند مأموران اجرای قانون را هشدار دهد و توصیه می کند این موضوع را در نظر داشته باشند و در صورت عدم نیاز آن را بردارید.

مک کینلی گفت اگر از پتو برای پوشاندن خودرو استفاده می کنید، از چسب نواری استفاده نکنید، زیرا می تواند به رنگ آسیب برساند.

با وجود این که شما تصمیم می گیرید از وسیله نقلیه خود در هنگام طوفان تگرگ محافظت کنید، مک کینلی گفت که نباید آن را در کنار درخت پارک کنید.

“برخی از ایالت های دیگر خواهند گفت، “اوه، شما باید زیر یک درخت پارک کنید و از تگرگ در امان خواهید بود.” این کار را نکنید، تگرگ همیشه با بادهای شدید در کلرادو همراه است – آن شاخه ها می ریزند و می تواند بسیار بدتر از تگرگ باشد.

آینه های جانبی را تا کنید

مک کینلی گفت که همه رانندگان باید عادت داشته باشند که آینه های جانبی خود را تا کنند، به خصوص زمانی که در شهر به دلیل تگرگ و دلایل دیگر پارک می کنند.

مک کینلی گفت: “اول از همه، شکستن آنها در صورت تا شدن بسیار سخت تر است، اما همچنین تگرگ می تواند آینه های جانبی را از روی وسیله نقلیه شما پاره کند.” “پس آنها را کنار هم قرار دهید تا از تعمیر آن جلوگیری کنید.”

اگر در حال رانندگی در هنگام بارش تگرگ هستید چه باید کرد؟

رانندگی در هنگام طوفان تگرگ می تواند خطرناک باشد و مک کینلی توصیه می کند به طور کامل از آن اجتناب کنید.

«اگر در باران رانندگی می‌کنید، این کار را نکنید. مک کینلی گفت بس کن. رانندگی را متوقف کنید زیرا دید شما محدود خواهد بود و البته خطر شکسته شدن شیشه جلو توسط افرادی که در حال رانندگی هستند وجود دارد.

او گفت مطمئن شوید که به سلامت متوقف شده اید و از ترافیک دور هستید.

در مورد محافظت از خودروی خود در برابر آسیب، او توصیه می‌کند در صورت برخورد تگرگ، پتو یا نوعی پوشش را در خودرو در دسترس داشته باشید. بنابراین می توانید کنار بکشید و چیزی را روی ماشین خود بیندازید و منتظر طوفان باشید.

مک کینلی اضافه کرد که در این شرایط مانع از جلوپنجره عقب یا دید خودرو نمی شود.

اطمینان حاصل کنید که پوشش بیمه ای شما کافی است

مک کینلی توصیه می کند که همه رانندگان در کلرادو بیمه جامع وسایل نقلیه خود را داشته باشند. همه طرح ها هزینه خسارت تگرگ را پوشش نمی دهند.

اگر این کار را نکنید، آنطور که فکر می کنید ممکن است بیمه داشته باشید، بیمه ندارید. تنها چیزی که گم شده مسئولیت است، احتمالاً برخورد کافی نیست.» “اگر پوشش کامل ندارید، باید کیف را در دست بگیرید تا خودتان آن را تعمیر کنید.”

او همچنین گفت که بهتر است پوشش بیمه نامه خود را دوبار بررسی کنید، چه بیمه صاحب خانه، چه بیمه مستاجران یا بیمه خودرو.

مک کینلی گفت: “دوباره بررسی کنید، سیاست خود را بخوانید زیرا تگرگ بسیار زیادی دریافت می کنیم و گاهی اوقات فرانشیز شما می تواند بسیار بیشتر از ادعای تگرگ باشد، در این صورت بیمه نامه دیگری پیدا کنید یا نماینده دیگری پیدا کنید.”

تراویس میشلز، هواشناس پیپوینت آب و هوا گفت که فصل تگرگ با نزدیک شدن به ماه می به سرعت در حال توسعه است و مردم کلرادا باید زودتر آماده شوند.

دیدگاهتان را بنویسید