مجلس نمایندگان پس از کشمکشی سخت، کمک به اوکراین و اسرائیل را تصویب کرد



قانونگذاران هر دو حزب روز شنبه به نیروهای خود پیوستند تا بسته کمک های خارجی گسترده ای را به سنا ارسال کنند و به بن بست طولانی و دشوار بر سر سرنوشت این قانون پایان دهند و عملاً از ارسال میلیاردها دلار کمک جدید به متحدان در جنگ اطمینان حاصل کنند. کره زمین

رای نادر آخر هفته اوج ماه‌ها بحث شدید در مجلس نمایندگان در مورد چگونگی – و حتی اگر – کنگره باید با دور دیگری از کمک‌های نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان وارد عمل شود و در عین حال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه و غزه ارائه کند. مناطق آسیب دیده در سراسر جهان است.

این بحث، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان را به جناح‌های متخاصم تقسیم کرده و سنت‌گرایان متمایل به ریگان – که از مداخلات قاطع در خارج برای مقابله با برنامه‌های امپریالیستی روسیه و چین حمایت می‌کنند – در مقابل برند جدیدی از محافظه‌کاران «اول آمریکا» که برای محدود کردن هزینه‌ها و تمرکز خارجی مبارزه کرده‌اند، قرار می‌گیرد. به جای مشکلات داخلی، به ویژه، بحران مهاجرت در مرز جنوبی.

در پایان، رئیس مجلس مایک جانسون (R-La.) منتقدان محافظه‌کار خود را با پیش‌برد یک سری چهار لایحه برای ارائه کمک‌های خارجی به چالش کشید، اما این بودجه را از لایحه جداگانه امنیت مرزی که در رای‌گیری روز شنبه شکست خورد، برداشت. او این کمک ها را گسترش ساده اما مهم مسئولیت آمریکا در قبال متحدان دموکراتیک محاصره شده توسط مستبدان خواند.

جانسون این هفته گفت: «من فکر می‌کنم که ارائه کمک‌های مرگبار به اوکراین در حال حاضر بسیار مهم است. “من واقعا به اطلاعات و توضیحاتی که دریافت کردیم اعتقاد دارم. من معتقدم شی، ولادیمیر پوتین و ایران واقعاً محور شرارت هستند.»

وی افزود: صادقانه بگویم، من ترجیح می‌دهم به اوکراین گلوله بفرستم تا بچه‌های آمریکایی. پسرم پاییز امسال وارد آکادمی نیروی دریایی می‌شود، که برای من مانند بسیاری از خانواده‌های آمریکایی تمرینی با آتش است. این یک بازی نیست. این یک شوخی نیست. شما نمی توانید با آن سیاست بازی کنید، باید کار درست را انجام دهید.»

نماینده مایک مک کال (تگزاس) گفت که جانسون تصمیم گرفت به روشی پیش برود که برای یک سخنران انجیلی متعهد عادی شده است: او به دعا روی آورد.

مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی که ماه هاست برای کمک های بیشتر به اوکراین تلاش می کند، گفت: «من فکر می کنم او بین تلاش برای حفظ شغلش و انجام کار درست دچار مشکل بود.

ما به او گفتیم که خطرات اینجاست و شما می خواهید در سمت راست تاریخ باشید. و او مردی با ایمان است. او آن را روی آستین خود نمی‌پوشد، اما مشخصاً شب قبل تصمیم خود را گرفته است، مشاوره می‌گیرد و روز بعد تماس می‌گیرد.»

تصویب لوایح کمک های خارجی یک پیروزی اخلاقی برای سخنران بی تجربه ای بود که کمتر از شش ماه پیش دست به دست شد. این بسته که در چهار رای جداگانه تصویب شد، شامل حدود 61 میلیارد دلار برای اوکراین، 26 میلیارد دلار برای اسرائیل، 8 میلیارد دلار برای متحدان در منطقه هند و اقیانوس آرام و بسته ای از اقدامات امنیت ملی اضافی است که شامل ممنوعیت بالقوه تیک تاک بسیار محبوب است. علاوه بر این.

اما این امر با ریسک سیاسی همراه است و محافظه کاران را برانگیخته است که از تمایل وی برای دستیابی به توافق با رئیس جمهور بایدن در مورد قوانین عمده مخالف جناح راست رئیس مجلس، از جمله لایحه های تامین مالی دولت فدرال و گسترش قدرت جاسوسی، خشمگین باشند. سرویس مخفی واشنگتن

این ناامیدی‌های فزاینده به تلاش‌های کم رنگ – اما نه ناتوان – برای برکناری جانسون از سمت اصلی دامن زده است، که در روزهای اخیر با اقدامات رئیس مجلس برای ارسال کمک‌ها به خارج از کشور، شدت گرفته است. نماینده مارجوری تیلور گرین (R-Ga.) اواخر ماه گذشته یک دادخواست معافیت ارائه کرد که نمایندگان توماس ماسی (R-Ky.) و Paul Gosar (R-Ariz.) این هفته از آن حمایت کردند.

گرین هنوز نگفته است که چه زمانی قصد دارد در مورد قطعنامه استیضاح خود رای دهد، و هفته گذشته پس از حمایت رئیس جمهور سابق ترامپ از رهبری جانسون – ضربه ای به جمهوری خواه جورجیا که ترامپ را متحد نزدیکش می داند، لکه دار شد.

با این حال، حتی برخی از متحدان جانسون در حال آماده شدن برای این احتمال هستند که گرین ممکن است ماشه را بکشد.

مایک مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، مایک مک کال (تگزاس) گفت: “امیدوارم که با پشت سر گذاشتن بسیاری از این موارد، بتوانیم با حالت عادی به جلو حرکت کنیم.”

اگر پیشنهادی برای تخلیه نداشته باشیم، چه چیزی را می توان پیش بینی کرد».

جانسون، به نوبه خود، از این تهدید – به ویژه در مواجهه با کمک به اوکراین – کنار گذاشت و بر نقش مهم ایالات متحده در حمایت از رهبران کی‌یف در برهه‌ای حساس از مبارزه با روسیه تاکید کرد.

“فلسفه من این است که شما کار درست را انجام دهید و بگذارید تراشه ها هرجا که می توانند بیفتند. جانسون گفت: اگر از ترس به خاطر حرکت رهایی‌بخش عمل می‌کردم، هرگز نمی‌توانستم کارم را انجام دهم. می توانستم یک تصمیم خودخواهانه بگیرم و کار دیگری انجام دهم، اما کاری را انجام می دهم که فکر می کنم درست است.

با این حال، محافظه کاران سختگیر اساساً با این ارزیابی مخالف بودند. و اگر چه آنها اغلب در طول مناظره دور هم جمع می شدند، اما دلایل مختلفی برای مخالفت داشتند.

برخی از آنها با احتیاط از انباشت میلیاردها دلار بدهی فدرال، سخت خرج کردند. برخی دیگر به سبک ترامپ انزواطلب بودند که می خواهند منابع ایالات متحده را بیشتر بر مشکلات داخلی متمرکز کنند.

یکی دیگر از عوامل محرک مخالفان کمتر قابل مشاهده بود: تعدادی از محافظه کاران، به ویژه نزدیک ترین افراد به ترامپ، به سادگی به رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی اعتماد ندارند و تمایلی به کمک به او ندارند. در سال 2019، زلنسکی درخواست های ترامپ برای آغاز تحقیقات در مورد معاملات تجاری جو بایدن و خانواده اش در اوکراین را که مستقیماً منجر به اولین استیضاح ترامپ توسط دموکرات های مجلس نمایندگان در اواخر همان سال شد، رد کرد.

با این حال، بزرگترین مسئله ای که به اعتراضات محافظه کار دامن می زند، بحران مهاجرت است.

جانسون در ابتدا خواستار آن شد که هرگونه کمک خارجی جدید با مقرراتی برای تقویت امنیت در مرزهای جنوبی ایالات متحده همراه باشد. اما او در ادامه یک قرارداد مرزی مورد توافق سنا را که به کمک های خارجی مرتبط بود رد کرد و بعداً تقاضای مرزی را به طور کامل به نفع تأکید جدی بر کمک به متحدان خارج از کشور کنار گذاشت – اقدامی که خشم محافظه کاران را برانگیخت.

یک نماینده ناامید رالف نورمن (RS.C.) پرسید: “دفاع از کشورهای دیگر و دفاع نکردن از آمریکا چه فایده ای دارد”.

جانسون با دقت به نگرانی‌های منتقدان محافظه‌کار خود گوش داد، جلساتی را در دفتر کنگره خود برگزار کرد، برنامه‌های اولیه‌اش برای رای‌گیری در مورد بسته کمک‌های خارجی این هفته را به تأخیر انداخت و رأی‌گیری مرزی را به شنبه منتقل کرد.

جانسون در تلاش برای جلب رضایت جناح راست خود، تعدادی تغییرات را در لایحه تصویب شده توسط سنا – که آنها را “نوآوری” نامید – پیشنهاد کرد که منعکس کننده تعدادی از اولویت های امنیت ملی و سیاست خارجی جمهوری خواهان است. لیست خواسته های جمهوری خواه شامل تحریم های جدید علیه ایران است. ممنوعیت احتمالی TikTok؛ و چندین پیشنهاد برای کاهش بار مالی مالیات دهندگان آمریکایی با ارائه بخشی از کمک به اوکراین در قالب وام، در حالی که به رئیس جمهور این اختیار را می دهد تا دارایی های روسیه را تصرف کند و از آنها برای پرداخت هزینه های هنگفت بازسازی اوکراین استفاده کند.

همچنین اولویت‌های کمک‌های خارجی را به لوایح جداگانه تقسیم کرد و به قانون‌گذاران هر دو حزب این فرصت را می‌دهد که به جای یک بسته کامل، به هر یک از اقدامات خاص رأی مثبت یا منفی بدهند.

استراتژی جانسون تا حد زیادی نتوانست نظر منتقدان محافظه‌کار را جلب کند، زیرا بیش از نیمی از کنفرانس‌های حزب جمهوری‌خواه علیه تامین مالی اوکراین رای دادند و دموکرات‌ها رای مناسب را در اختیار داشتند. و این چهار لایحه در حال حاضر بسته بندی شده و به سنا ارسال خواهد شد که خشم تندروها را بیشتر خواهد کرد.

اما اگر کمک به اوکراین باعث تقسیم جمهوری خواهان شد، کمک به اسرائیل دموکرات ها را هر چند به میزان کمتری تقسیم کرد.

رأی‌گیری روز شنبه کمی بیش از شش ماه پس از آن برگزار شد که حماس حمله وحشیانه‌ای به اسرائیل را آغاز کرد که جرقه جنگ خاورمیانه را برانگیخت، درگیری که دموکرات‌های مجلس نمایندگان را دچار انشعاب کرد و دموکرات‌های شدیداً طرفدار اسرائیل را در برابر مترقی‌ها قرار داد که زنگ خطر را نسبت به افزایش تلفات و افزایش تلفات به صدا درآوردند. بحران انسانی در غزه

لایحه اسرائیل شامل نزدیک به 9.2 میلیارد دلار کمک بشردوستانه به غزه، اوکراین و سایر مناطق جنگی در سراسر جهان بود که دموکرات‌ها به عنوان شرط حمایت از آنها خواستند. اما این پول برای جلب نظر برخی از لیبرال‌ها کافی نبود، زیرا لایحه اسرائیل در روز شنبه عمدتاً به این دلیل که شرایطی را برای کمک به اورشلیم ایجاد نمی‌کرد، مخالفت کردند.

الکساندریا اوکاسیو کورتز، نماینده این کشور به خبرنگاران گفت: «من معتقدم که ما باید شرایط کمک نظامی آمریکا را اجرا کنیم. ما باید از حمایت از حقوق بشر و رعایت قوانین بین المللی اطمینان حاصل کنیم. این شرایط الان در این لایحه نیست».

جانسون روز شنبه برای سومین بار در شش ماه گذشته تلاش کرد تا از طریق مجلس نمایندگان به اسرائیل کمک کند. اولین تلاش، که در نوامبر انجام شد، موفقیت‌آمیز بود، اما عمدتاً در راستای خطوط حزبی شکست خورد، به طوری که مجلس نمایندگان 14.3 میلیارد دلار برای اسرائیل تصویب کرد و همچنین پیشنهاد کاهش همان مبلغ برای IRS را داد – شرطی که مخالفت سرسخت دموکرات را به دنبال داشت. سنا از اتخاذ این اقدام خودداری کرد.

سپس در ماه فوریه، مجلس نمایندگان لایحه کمک جداگانه به اسرائیل را رد کرد و بسیاری از دموکرات ها با این لایحه 17.6 میلیارد دلاری مخالفت کردند، زیرا سنا روی بسته کمک های خارجی جامع کار می کرد.

روز شنبه، آنها در نهایت کمک دست نیافتنی دریافت کردند. این بسته اکنون به سنا می رود، که انتظار می رود در اواسط هفته آینده آن را بررسی کند.

دیدگاهتان را بنویسید