گشت ایالت کلرادو از رانندگان حواس پرت می خواهد که «فقط رانندگی کنند»



دنور (KDVR) – به گفته گشت ایالت کلرادو، سال گذشته، کلرادو بیش از 566 تصادف مرگبار یا جراحات جدی داشت که به رانندگان حواس‌پرت نسبت داده می‌شد.

داده ها نشان می دهد که تعداد تصادفات رانندگی حواس پرتی در طول تابستان، از ژوئن تا آگوست، با ده ها تصادف، بیشترین افزایش را داشته است. شاید تعجب آور نباشد که گروه های سنی 22 تا 29 و 30 تا 39 سال برای پرت ترین تصادفات رانندگی برابر بودند.

سرهنگ متیو اس. پاکارد، رئیس CSP، گفت: “رانندگی وسیله نقلیه هرگز نباید در جایگاه دوم از هر کار دیگری در وسیله نقلیه قرار گیرد.” “راه حل ساده است، فقط رانندگی کنید.”

این پنج شهرستان برتر با بیشترین تعداد تصادفات حواس پرتی رانندگی است که توسط گشت ایالت کلرادو بررسی شده است، همراه با تعداد تصادفات و تلفات مرگبار در هر شهرستان:

  1. آدامز
    • 60 تصادف فوتی و 62 کشته
  2. داگلاس
    • 22 تصادف فوتی که در آن 23 نفر جان باختند
  3. گام
    • 76 تصادف فوتی که در آن 78 نفر جان باختند
  4. جفرسون
    • 48 تصادف فوتی که در آن 48 نفر جان باختند
  5. لاریمر
    • 37 تصادف فوتی و 44 فوتی

در 10 سال گذشته از ژانویه 2013 تا دسامبر 2023، داده های دولتی نشان می دهد که 272 نفر جان خود را به ویژه به دلیل حواس پرتی رانندگی از دست داده اند. ولد کانتی با 32 مورد بیشترین مرگ و میر را در این مدت گزارش کرده است و پس از آن شهرستان ال پاسو با 19 و آدامز کانتی با 16 مورد مرگ قرار دارند.

با توجه به داشبورد تصادف کلرادو، در سال 2024 34 تصادف رخ داد که منجر به جراحت جدی یا مرگ بر اثر بی احتیاطی رانندگی شد. دنور (8)، سامیت (5)، آراپاهو (5) و آدامز (5) شهرستان‌هایی که بیشترین تعداد را داشتند.

داده های ایالتی همچنین نشان می دهد که سه تصادف مرگبار در نتیجه حواس پرتی رانندگی رخ داده است. یک تصادف مرگبار در شهرستان های بولدر، شاین و پوئبلو رخ داد.

دیدگاهتان را بنویسید