200 کارخانه شیمیایی ایالات متحده باید انتشار سموم را کاهش دهند – NBC 5 Dallas-Fort Worth


بر اساس قانون جدیدی که روز سه شنبه توسط آژانس حفاظت از محیط زیست منتشر شد، بیش از 200 کارخانه شیمیایی در سراسر کشور باید انتشار مواد سمی را که می توانند باعث سرطان شوند، کاهش دهند. مقامات گفتند که این قانون تعهد رئیس جمهور جو بایدن به عدالت زیست محیطی را با ارائه حفاظت های بهداشتی حیاتی برای جوامعی که تحت تأثیر آلودگی صنعتی ناشی از اکسید اتیلن، کلروپرن و سایر مواد شیمیایی خطرناک قرار دارند، تقویت می کند.

مناطقی که از قانون جدید منتفع می‌شوند شامل مناطقی با اکثریت سیاه‌پوست در خارج از نیواورلئان است که مایکل ریگان، مدیر EPA به عنوان بخشی از تور «سفر به عدالت» در سال 2021 از آن‌ها بازدید کرد. ریگان گفت که این قانون به طور قابل توجهی انتشار کلروپرن و سایر آلاینده های مضر را در تاسیسات الاستومر Denka Performance در LaPlace، لوئیزیانا، بزرگترین منبع انتشار کلروپرن در کشور کاهش می دهد.

هر جامعه ای در این کشور شایسته تنفس هوای پاک است. به همین دلیل است که من با تور Journey to Justice به جوامعی مانند کلیسای سنت جان باپتیست رفتم، جایی که ساکنان آن بار سنگین هوای سمی را برای مدت طولانی متحمل شده اند. ما قول داده‌ایم به مردمی که از آلودگی رنج می‌برند گوش دهیم و برای محافظت از آنها تدابیری اتخاذ کنیم. امروز، ما این وعده را با استانداردهای نهایی سخت برای کاهش آلودگی، کاهش خطر سرطان و ارائه هوای پاک‌تر برای جوامع همسایه انجام می‌دهیم.»

مقامات گفتند که همراه با قانونی که ماه گذشته برای کنترل انتشار اکسید اتیلن از استریل کننده های تجاری مورد استفاده برای تمیز کردن تجهیزات پزشکی صادر شد، قانون جدید انتشار اکسید اتیلن و کلروپرن را نزدیک به 80 درصد کاهش می دهد.

EPA گفت که این قانون برای 218 تأسیسات واقع در تگزاس و لوئیزیانا، دره رودخانه اوهایو، ویرجینیای غربی و جنوب فوقانی اعمال خواهد شد. این اقدام چندین مقررات مربوط به انتشار کارخانه های شیمیایی را به روز می کند که در حدود دو دهه است که تشدید نشده اند.

تروی کارتر، نماینده دموکرات، که منطقه لوئیزیانا آن کارخانه دنکا را در بر می گیرد، قانون جدید را “گامی یادبود” برای محافظت از سلامت عمومی و محیط زیست نامید.

«جوامع سزاوار امنیت هستند. کارتر روز دوشنبه در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: «باید با گوش دادن به مردمی که از محله‌ها متاثر شده‌اند، شروع شود. در نزدیکی کارخانه های شیمیایی – اما نه تنها کارخانه های شیمیایی، کارخانه های شیمیایی که از قوانین پیروی نمی کنند.

کارتر گفت: «بسیار حیاتی است که چنین اقداماتی برای حفظ اعتماد مردم آمریکا نشان داده شود».

EPA گفت که قانون جدید سالانه بیش از 6200 تن (5624 تن متریک) آلاینده های سمی هوا را کاهش می دهد و نظارت بر حصار را معرفی می کند و به خطرات بهداشتی برای جوامع اطراف رسیدگی می کند و عدالت زیست محیطی را در لوئیزیانا و سایر ایالت ها ترویج می کند.

وزارت دادگستری سال گذشته از دنکا شکایت کرد و گفت که غلظت های خطرناک کلروپرن را در نزدیکی خانه ها و مدارس ریخته است. در سال 2016، تنظیم کننده های فدرال تشخیص دادند که انتشار کلروپرن از کارخانه دنکا به بالاترین خطر سرطان در ایالات متحده کمک می کند.

Denka، شرکت ژاپنی که کارخانه سابق لاستیک DuPont را در سال 2015 خریداری کرد، گفت که “به شدت مخالف” آخرین اقدام EPA است.

دنکو در بیانیه‌ای گفت: «قوانین‌سازی EPA تلاش دیگری برای پیشبرد یک دستور کار سیاسی است که توسط قانون یا علم پشتیبانی نمی‌شود. الزامات مجوز هوایی فدرال و ایالتی آن.”

کارخانه دنکا که لاستیک مصنوعی تولید می کند، در مرکز اعتراضات آلودگی در جوامع عمدتا سیاه پوست و تلاش های سازمان حفاظت محیط زیست برای مهار انتشار کلروپرن، به ویژه در کریدور شیمیایی رودخانه می سی سی پی، یک منطقه صنعتی 85 مایلی (137 کیلومتری) بوده است. به طور غیررسمی با نام Cancer Lane شناخته می شود. دنکا گفت که در حال حاضر بیش از 35 میلیون دلار برای کاهش انتشار کلروپرن سرمایه گذاری کرده است.

EPA، تحت فشار فعالان محلی، موافقت کرد که تحقیقات حقوق مدنی را در مورد این کارخانه آغاز کند تا مشخص شود که آیا مقامات ایالتی ساکنان سیاه پوست را در معرض افزایش خطر ابتلا به سرطان قرار می دهند یا خیر. اما EPA تحقیقات خود را در ماه ژوئن بدون انتشار یافته های رسمی یا تعهدی از سوی دولت برای تغییر رویه های خود پایان داد.

ریگان گفت قانون صادر شده در روز سه شنبه جدا از تحقیقات حقوق مدنی است. او این قانون را “بسیار جاه طلبانه” خواند و افزود که مقامات اطمینان حاصل کردند که “ما از همه این جوامع محافظت می کنیم، نه فقط از جوامعی که در کوچه سرطان هستند، بلکه از جوامعی در تگزاس و پورتوریکو و سایر مناطقی که توسط این آلاینده های سمی خطرناک هوا تهدید می شوند، محافظت می کنیم.

ریگان گفت، در حالی که بر انتشارات سمی تمرکز دارد، “این قانون طبق ماهیت خود، از جوامع عدالت زیست محیطی – جوامع سیاه و قهوه ای، جوامع کم درآمد – که برای مدت طولانی رنج کشیده اند، محافظت می کند.”

پاتریس سیمز، معاون شرکت حقوقی محیط زیست Earthjustice، این قانون را “پیروزی در تلاش ما برای عدالت زیست محیطی” خواند.

سیمز گفت: «همیشه کارهای بیشتری برای اطمینان از اینکه قوانین ما به پتانسیل کامل خود عمل می‌کنند، وجود دارد، اما اقدام امروز EPA ما را گام مهمی به تحقق وعده هوای پاک، وعده جوامع ایمن و قابل زندگی نزدیک‌تر می‌کند. حفاظت عادلانه تر و برابرتر از محیط زیست.

___

مایکل فیلیس، نویسنده آسوشیتدپرس در سنت لوئیس در این داستان مشارکت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید