تسلا دعوای مربوط به تصادف مرگبار مربوط به نرم افزار خودران را حل و فصل کرد – NBC 5 دالاس-فورت ورث


تسلا شکایت خانواده یک مهندس دره سیلیکون را که در تصادفی که به نرم افزار این شرکت برای رانندگی نیمه خودران متکی بود جان خود را از دست داد، حل و فصل کرد.

مبلغی که تسلا برای حل و فصل این پرونده پرداخت کرده است، در اسناد دادگاهی که دوشنبه ارائه شد، تنها یک روز قبل از شروع محاکمه در تصادف سال 2018 در بزرگراه منطقه خلیج سانفرانسیسکو، فاش نشد. تسلا در یک پرونده قضایی که خواستار محرمانه نگه داشتن این مبلغ شده بود، اعلام کرد که با حل و فصل این پرونده موافقت کرده است تا “به سال های دعوی قضایی پایان دهد.”

سهام شرکت تسلا که امسال 30 درصد سقوط کرده بود، در بازار آزاد روز سه شنبه 1 درصد کاهش داشت.

در سال 2019، خانواده والتر هوانگ در تلاش برای متهم ساختن تسلا – و در نتیجه، ایلان ماسک، مدیر عامل آن – به دلیل اغراق مکرر در مورد توانایی‌های فناوری خودروهای خودران تسلا، شکایتی از قصور و قتل غیرقانونی ارائه کردند. آنها استدلال می‌کردند که این فناوری که Autopilot نامیده می‌شود، به شیوه‌ای آشکار ترویج شده است که مالکان خودرو را به این باور رساند که نیازی به هوشیاری زمانی که پشت فرمان هستند، ندارند.

شواهد حاکی از آن است که خوان در 23 مارس 2018 در حال انجام یک بازی ویدیویی با آیفون خود بود که با یک حصار سیمانی برخورد کرد.

خوان پس از رها کردن پسرش در مهدکودک، مدل X خود را روی خلبان خودکار گذاشت تا با ماشین به محل کار اپل برود. اما کمتر از 20 دقیقه بعد، Autopilot از خط خود خارج شد و شروع به شتاب گرفتن کرد قبل از اینکه به یک مانع واقع در یک تقاطع خطرناک در یک بزرگراه شلوغ در Mountain View، کالیفرنیا برخورد کند. مدل X همچنان با سرعت بیش از 70 مایل در ساعت (110 کیلومتر در ساعت) حرکت می کرد.

خوان 38 ساله در این صحنه هولناک جان خود را از دست داد و همسر و دو فرزند خود را که اکنون 12 و 9 ساله هستند، پشت سر گذاشت.

این پرونده تنها یکی از حدود ده ها مورد پراکنده در سراسر ایالات متحده بود که این سؤال را در مورد اینکه آیا لاف زدن ماسک در مورد اثربخشی فناوری خودمختار تسلا به ایمان نادرست به این فناوری دامن می‌زند یا خیر، ایجاد می‌کند. این شرکت همچنین یک ویژگی اضافی دارد که آن را Full Self Driving می نامد. سال گذشته، وزارت دادگستری ایالات متحده همچنین تحقیقاتی را در مورد چگونگی ترویج فناوری مستقل تسلا و ماسک آغاز کرد، بر اساس پرونده های نظارتی که جزئیات زیادی در مورد ماهیت تحقیقات ارائه نکرد.

تسلا مستقر در آستین، تگزاس، سال گذشته در دعوی قضایی در کالیفرنیای جنوبی برنده شد که آیا تصور اشتباه راننده در مورد ویژگی خلبان خودکار تسلا در تصادف یکی از خودروهای این شرکت در سال 2019 نقش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید