پوشیدن این رنگ‌ها در 8 آوریل مهم است – NBC 5 Dallas-Fort Worth


آمریکایی ها مشتاقانه منتظر خورشید گرفتگی کامل هستند که در روز دوشنبه 8 آوریل رخ خواهد داد.

در طول این پدیده های کیهانی، بینندگان معمولاً آنها را به صورت گروهی یا در مکان های عمومی مانند کتابخانه ها، پارک ها، جشنواره ها و پارک ها با عینک کسوف تماشا می کنند. اما چیزی که تعداد کمی از مردم می دانند این است که بقیه کمد لباس آنها می تواند تجربه آنها را افزایش دهد.

کارشناسان در عینک خورشیدی نکاتی را در مورد رنگ‌هایی که بینندگان باید بپوشند تا از تجربه تماشای خورشید گرفتگی بزرگ آمریکایی استفاده کنند را به اشتراک می‌گذارند و علم پشت این که چرا این رنگ‌ها اهمیت دارند را توضیح می‌دهند.

دید روز و شب: چشم انسان چگونه رنگ ها را می بیند

در نور روز متوسط، چشم انسان از سلول های مخروطی برای دیدن واضح رنگ ها استفاده می کند. کارشناسان می گویند این سلول ها در نور روشن بهترین عملکرد را دارند که به آن دید فتوپیک می گویند.

با کاهش تاریکی، چشم انسان به سلول‌های میله‌ای تغییر می‌کند که برای شرایط کم نور مناسب‌تر هستند. این سلول ها رنگ ها را به خوبی درک نمی کنند، اما به سایه های سبز آبی حساس هستند.

منطقه مزوپیک: جایی که جادوی یک خورشید گرفتگی رخ می دهد

به گفته دانشمندان، زمین چهار تا پنج دقیقه قبل از خسوف کامل وارد فاز میانی به نام منطقه مزوپیک می شود.

در طول این مرحله، محیط کمتر رنگارنگ و بیشتر خاکستری یا نقره ای به نظر می رسد زیرا شرایط نور نه خیلی روشن است و نه خیلی تاریک.

به گفته کارشناسان، پوشیدن سایه قرمز و سبز تجربه مشاهده را افزایش دهید اما چرا چنین رنگ هایی؟

با کاهش سطح نور، سلول های مخروطی در چشم انسان تحریک کمتری دریافت می کنند و باعث می شود رنگ ها کمتر زنده و خاکستری به نظر برسند.

من رنگ های گرم را دوست دارم قرمز و نارنجی قابل توجه تر از رنگ های سرد

به لطف اثر پورکنژ، سبز به گفته دانشمندان، در نور کم روشن تر به نظر می رسد و در برابر یک محیط کم نور ظاهر می شود.

لباس‌های قرمز و سبز نه تنها لحظه‌ای فراموش‌نشدنی را خلق می‌کنند، بلکه دوستداران سلفی می‌توانند عکسی واضح با ماه‌گرفتگی در پس‌زمینه بگیرند.

یکی از سخنگویان عینک خورشیدی گفت: این فقط یک ماه گرفتگی نیست.

این شبیه به نحوه مشاهده گل‌های باغ در عصر است. قرمزها تیره‌تر، تقریباً سیاه، و آبی و سبز روشن‌تر می‌شوند. این اثر پورکنژ در طول یک خورشیدگرفتگی نزدیک، همه چیز را از تماشای تاریک شدن آسمان به چیزی واقعی تبدیل می‌کند. نشان دادن علم زندگی بر روی لباس‌هایتان، اما برای دیدن تغییرات در اشباع رنگ، بسیاری از افراد نیاز به پوشیدن لباس‌های قرمز و سبز رایگان ندارند.

خورشید گرفتگی کامل چیست؟

خورشید گرفتگی کامل زمانی رخ خواهد داد که ماه بین خورشید و زمین قرار گیرد. این رویداد مناطق وسیعی از مکزیک، ایالات متحده و کانادا را در سایه می‌گذارد و ظاهر طلوع یا غروب را در وسط روز می‌دهد. ناظران آسمان می توانند شاهد این پدیده چشمگیر باشند.

بنابراین به یاد داشته باشید، از رنگ‌های خنثی مانند سیاه، سفید، خاکستری و قهوه‌ای صرف نظر کنید تا دگرگونی و جلوه کامل را به دست آورید.

نقشه مسیر خورشید گرفتگی

در حال تماشای کسوف؟ از اقدامات حفاظتی مناسب استفاده کنید!

هرکسی که خورشید گرفتگی 8 آوریل را مشاهده می کند، فقط باید خورشید گرفتگی جزئی را با محافظ چشم مناسب مشاهده کند.

نگاه کردن به خورشید در طول ماه‌گرفتگی جزئی می‌تواند منجر به رتینوپاتی خورشیدی شود، وضعیتی که زمانی رخ می‌دهد که کسی مستقیماً به خورشید نگاه می‌کند و به پشت چشم یا شبکیه آسیب می‌زند. آسیب ناشی از رتینوپاتی خورشیدی می تواند دائمی باشد و منجر به کاهش کلی در حدت بینایی فرد شود.

عینک آفتابی به اندازه کافی محافظت نمی کند. عینک آفتابی که مطابق با استاندارد بین المللی ISO 12312-2 باشد هزاران بار تیره تر از عینک آفتابی است.

ستاره شناس Rick Feinberg به NBC 5 Responds گفت که صرفاً به دنبال محصولی با شماره ISO چاپ شده روی محصول کافی نیست، زیرا هر کسی می تواند آن عدد را روی یک عینک چاپ کند. فینبرگ با گروه ویژه خورشید گرفتگی انجمن نجوم آمریکا داوطلب می شود و این لیست از تامین کنندگان و توزیع کنندگان عینک ها و تجهیزات خورشیدی را حفظ می کند.

از قبل برنامه‌ریزی کنید، اما اگر نمی‌توانید دستگاه‌های مشاهده ماه گرفتگی کافی برای همه اعضای خانواده خود پیدا کنید، برای اشتراک‌گذاری برنامه‌ریزی کنید.

اگر عینک گرفتگی قبلی دارید، به آن نگاه کنید تا مطمئن شوید که فیلترها پاره نشده، خراشیده یا سوراخ نشده اند. اگر فیلترها از مقوا یا قاب پلاستیکی جدا شدند، از آنها استفاده نکنید.

اگر عینک یا تجهیزات ندارید، راه های غیر مستقیمی برای دیدن ماه گرفتگی وجود دارد. این صفحه را برای دستورالعمل ها بررسی کنید.

هنگامی که کامل شد، می توان بدون عینک مخصوص به ماه و تاج نگاه کرد، اما فقط زمانی که ماه کاملاً خورشید را مسدود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید